Er is een verrassende hoeveelheid berekening voor nodig om een goofy man te worden.
Je moet dertien jaar stand-up maken, zelfs als de reactie lauw is. Je moet acteren, muziek, komedie en theater studeren. Je hebt een afgemeten geloof nodig in het mystieke – manifestatie plus onerous werken. Je moet viral gaan en om de andere dag op sociale media posten. Je moet een scholar van web zijn en met tactische precisie in het algoritme spelen. Je moet vaak touren, yoga doen en fruit en groenten met een laag zuur eten.
Om een goofy man te zijn, moet je ook een ongelooflijk toegewijde persoon zijn.
Tenminste, dat is de waarheid voor de 38-jarige cabaretier en content-maker Morgan Jay, die de time period “goofy man” bedacht om zijn combine van luchtig publiek, muzikale uitvoering en speelse oneerbiedigheid te vangen. Clips van zijn liveshow, waar hij zingt en met zijn publiek communiceert met behulp van een microfoon en autotune, hebben hem geholpen te bereiken 5 miljoen Instagram -volgers En 7,5 miljoen Tiktok -volgers.
In één clip praat hij met een man genaamd Ethan en vraagt de menigte: “Vesten we Ethan? “Die clip ontving 140 miljoen views. In een andere recentere clip vraagt hij een paar dat nog nooit eerder had ontmoet als ze dat zouden doen”Make Love Tonight. “Bijna drie miljoen mensen hebben het op Tiktok bekeken, en nog eens 204 miljoen hebben het bekeken Instagram Reels.
Dit is geen reden om geluk te hebben. Het is succes met intentie.
Morgan Jay
Credit score: Joseph Maldonado / Ian Moore / Mashable Composite; Morgan Jay
Voor alle duidelijkheid, Jay is niet de enige cabaretier die de voorbereiding van de present serieus neemt – de meeste komieken doen dat. Hij volgt een lange rij komieken zoals Aziz Ansari (Hij registreert elk van zijn uitvoeringen, luistert of kijkt er naar, maakt aantekeningen en brengt onmiddellijk wijzigingen aan tussen sets), Todd Barry (Hij houdt ervan hongerig op het podium te gaan) en Jerrod Carmichael (Hij luistert naar jazz, om te genieten van de “vrijheid binnen structuur” ook weerspiegeld in standup comedy). Maar Jay heeft ook iets unieks gedaan: bedacht niet alleen hoe hij zijn komedie on-line kan laten werken, maar ook hoe je een liveshow echt leuk kunt maken om op Tiktok te bekijken – zo leuk dat mensen ook persoonlijk willen verschijnen.
“Elk nummer dat ik schrijf, heeft een structuur ingebouwd om publiekswerk te doen,” vertelt hij Mashable. Na elke present heeft hij een ontmoeting met zijn workforce om te praten over wat werkte, wat niet, en natuurlijk, welke “momenten we kunnen knippen”. Hij maakt aantekeningen, handen van de beelden van een redacteur, die het afsnijdt en terugstuurt. Samen beslissen ze wat ze moeten posten.
Hij vertelt me dit over een videogesprek van zijn huis in LA, waar kunst de muren om hem heen stopt – vier van zijn gitaren; Tekeningen met één lijn omgezet in sculpturen; Werken van roze en sinaasappels en blues. De plafonds zijn lang en natuurlijk licht overspoelt de ruimte wanneer hij de gordijnen naar hyperlinks opent.
“Ik ben een groot voorstander, en ik weet dat dit misschien lijken op woo-woo of wat dan ook, maar ik ben een krachtige gelovige (dat) als je ruimte maakt voor betere dingen die het universum zal bieden,” zegt Jay. “Het is duidelijk dat je het universum halverwege moet ontmoeten … Ik deed al het werk, en ik had veel ervaring. Veel dingen kwamen gewoon op het juiste second samen, en het is gelukt.”
Mashable Development Report
Hij draagt een Khruangbin -band Tee – het rocktrio genomineerd voor de beste nieuwe artiest bij de 2024 Grammy – en een zilveren ketting. Hij is niet friemend, wat geen kleine prestatie is voor een muzikant die wordt gevraagd om een interview met meerdere uur op zijn laptop te doornemen, maar Jay is tenslotte een acteur die heeft getraind aan de NYU Tisch College of the Arts en de Stella Adler Studio van Performing. Als hij denkt, leunt hij zijn hoofd op zijn hand. En Jay denkt een kavel.
Terugspoelen een paar jaar en je zou hem merken dat hij fietstochten geeft in New York Metropolis of een stage The Tonight Present met in de hoofdrol Jimmy Fallon. Hij verscheen op NBC’s Breng het grappigeeen present waarvan hij (en vele anderen) dacht dat het zijn grote doorbraak zou zijn – “maar het ging nergens heen.” Hij bracht een decennium door met stand-up.
“Ik had veel bijnas en Maybes”, zegt hij. “Ik werd bijna geboekt om een van die pratende hoofden te zijn op die reveals zoals, Ik hou van de jaren 90. Ik was bijna een terugkerend personage op (The Tonight Present met in de hoofdrol Jimmy Fallon). Ik had al deze bijnas, kerel. Ik voelde gewoon dat ik me lange tijd voelde. “

Morgan Jay
Credit score: Joseph Maldonado / Ian Moore / Mashable Composite; Morgan Jay

Morgan Jay
Credit score: Joseph Maldonado / Ian Moore / Mashable Composite; Morgan Jay
In 2017 nam hij ontslag bij de Apple Retailer (“De waarheid is dat ze me zouden ontslaan”) om fulltime komedie na te streven, en hij deed het prima. Maar in oktober 2019, toen hij begon te posten op Tiktok, ontmoette hij Virality.
“Ik had een vriend die bij Tiktok werkte, en hij zei: ‘Hé, je zou op deze app moeten posten.’ En ik had zoiets van: ‘Bro, ik wil het niet’, zegt Jay. Dat is een vrij herkenbaar intuition – kunstenaars als Halsey, FKA Twigs en Charli XCX hebben allemaal geklaagd over de druk om op de app te postenEn nog kleinere kunstenaars hebben gesproken over de Creatieve afvoer die sociale media poseren. Maar het was niet de creatieve afvoer die Jay vermeed; Hij postte al op Instagram en het idee om een andere website toe te voegen aan de lijst met platforms waarop hij moest posten, klonk onaantrekkelijk. “Ik wil niet posten. Het zijn zoveel berichten om te posten, kerel. Ik wil het niet doen.”
Uiteindelijk overtuigde zijn vriend hem. Zijn eerste bericht die viraal ging, was een video van hem bij een Wendy’s zang over kipnuggets.
“Het kreeg 300.000 views, en ik kreeg 17.000 volgers ’s nachts”, zegt hij, terwijl hij destijds zijn schok toegeven. Hij was web klaar met het bewerken van een comedy -special, maar toen de pandemie eenmaal toesloeg: “Niemand wilde het zien, kon niemand erom geven.” Dus knipte hij het, ondertitelde het en begon regelmatig te posten. Hij had een achterstand van materiaal en kreeg snel de gewoonte om om de andere dag te posten. En het werkte.

Morgan Jay
Credit score: Joseph Maldonado / Ian Moore / Mashable Composite; Morgan Jay
Vanuit een externe perspectief veranderde Tiktok zijn leven. Jarenlang achtervolgde hij traditionele industriële validatie-late-night spots, festivalvitrines, tv-optredens. “Ik wilde dat zo lang”, zegt hij. “En het was pas toen ik op sociale media opblies, dat ik die lofbetuigingen en die erkenning begon te krijgen.”
Nu verkoopt hij wereldwijd tickets. Hij verscheen onlangs op Apple TV+’s Stok en gelandrollen in NBC’s St. Denis Medical en J. Pinder’s Motion-Comedy Suikerspin kauwgomdie in première ging bij SXSW. Volgende: een rom-com tegenover Chloë Grace Moretz en Anthony Ramos genoemd Liefdestaalgeregisseerd door Joey Energy.
Hij denkt voortdurend na over hoe te evolueren – hoe hij zijn publiek betrokken kan houden en momentum gaande. Hij staat telefoons toe op zijn reveals, hij plaatst op sociale media met algoritmische precisie, en hij reageert op opmerkingen met een strategie. “Als je op een opmerking reageert, reageer dan met een vraag, need dan zullen ze de vraag beantwoorden en dat creëert meer gesprek”, zegt hij. “Als iemand een negatieve opmerking of oordeel achterlaat, of kritiek, laat het dan achter. Haal het niet neer. Laat je followers het voor je vechten, omdat dat alleen maar meer betrokkenheid creëert.”

Morgan Jay
Credit score: Joseph Maldonado / Ian Moore / Mashable Composite; Morgan Jay
Maar uiteindelijk vertrouwt hij niet op sociale media – hij zegt dat zijn mailinglijst veel belangrijker is voor hem dan zijn Instagram- of Tiktok -accounts – hij gebruikt het gewoon als een software. Jay’s carrière is geen dash, maar een marathon, en een die hij al wint.
“Toen ik 200 tickets verkocht, was ik erg tevreden; ik was erg blij. En ik dacht: ‘Als dit de relaxation van mijn carrière is waar ik x een bedrag van {dollars} verdien, verkoop ik x bedrag aan tickets, ik tour, dan geweldig.’ Dit is meer dan ik echt had kunnen hopen. Het is zo’n zegen om zelfs tot dit deel te komen, “zegt hij. Hij heeft zojuist zijn grootste locatie aangekondigd – een plaats met “ongeveer 6.000 mensen” – omdat hij dacht: “Natuurlijk, ja, laten we het proberen. Laten we eens kijken wat er gebeurt.”

Morgan Jay
Credit score: Joseph Maldonado / Ian Moore / Mashable Composite; Morgan Jay
Naast touring werkt Jay aan een originele serie met A24 en Lower to, een mission dat hij schrijft, in de hoofdrol speelt en produceert.
“Ik ga gewoon proberen een andere Infinity Stone te verzamelen en te kijken of ik iets kan maken dat waarde heeft en dat mensen genieten”, zegt hij. “En als ze dat niet doen, is dat OK. Als je één ding echt goed kunt doen, zullen mensen je vertrouwen om andere dingen heel goed te doen. Het laat zien dat je een bepaald niveau van self-discipline, een bepaald niveau van ambitie hebt. Ik ga mezelf gewoon vertrouwen en de mensen om me heen vertrouwen en iets bedenken dat iets waardevols is.”
“Kerel, op dit punt in mijn carrière beschouw ik al het andere web als een bonus, een additional ding.”
Populaire producten

Telefoonringhouder, vingerstandaard...

LONZIKP 2 stuks mobiele telefoongre...

Surplex 4 stuks 360° rotatie tel...

DJI OSMO Mobile 6 smartphone-stabil...

Mars Gaming MGP-BT, Bluetooth 5.0 G...

cobee Ringhouder voor mobiele telef...

zeadio Camera Koude Schoen Smartpho...

VOARGE 3 stuks premium smartphone-v...

Zwanenhals telefoonhouder, Lamicall...
