OpenAI biedt zijn ChatGPT Go-abonnement een jaar lang free of charge aan aan gebruikers in India die zich aanmelden tijdens een beperkte promotieperiode vanaf 4 november, omdat het bedrijf wil uitbreiden in een van zijn topmarkten.
Dinsdag maakte OpenAI de promotie bekend, maar gaf niet aan hoe lang het aanbod beschikbaar zou blijven. Bestaande ChatGPT Go-abonnees in India komen ook in aanmerking voor het free of charge abonnement van 12 maanden, aldus het bedrijf.
ChatGPT Go kost minder dan $ 5 per maand gelanceerd in India in augustus als OpenAI’s meest betaalbare betaalde abonnement. De dienst daarna uitgebreid naar Indonesië en eerder deze maand ook 16 extra landen in heel Azië.
India, het dichtstbevolkte land ter wereld met meer dan 700 miljoen smartphonegebruikers en meer dan een miljard internetabonnees, is een belangrijke markt voor OpenAI geweest. Het bedrijf opende zijn kantoor in New Delhi in augustus en bouwt momenteel aan een lokaal crew om zijn aanwezigheid uit te breiden.
Eerder dit jaar zei Sam Altman, CEO van OpenAI, dat India na de VS de grootste markt voor het bedrijf is. Geld verdienen met de betaalde plannen van ChatGPT in het land is echter een uitdaging gebleken. De app werd in de negentig dagen voorafgaand aan augustus meer dan 29 miljoen keer gedownload, maar genereerde in die periode slechts $3,6 miljoen aan in-app-aankopen, volgens gegevens van Appfiguren die destijds door TechCrunch werden beoordeeld.
ChatGPT Go biedt 10 keer meer gebruik dan de free of charge versie voor het genereren van reacties, het maken van afbeeldingen en het uploaden van bestanden. Volgens OpenAI beschikt het ook over verbeterd geheugen voor meer gepersonaliseerde reacties.
“Sinds de eerste lancering van ChatGPT Go in India een paar maanden geleden, is de acceptatie en creativiteit die we van onze gebruikers hebben gezien inspirerend”, zegt Nick Turley, vice-president en hoofd van ChatGPT, in een verklaring. “We zijn verheugd om te zien welke geweldige dingen onze gebruikers met deze instruments zullen bouwen, leren en bereiken.”
Techcrunch-evenement
San Francisco
|
27-29 oktober 2025
De rivalen van OpenAI, waaronder Perplexity en Google, willen ook gebruik maken van de grote en jeugdige gebruikersbasis van India. Perplexity werkte onlangs samen met Airtel om dit aan te bieden gratis Perplexity Pro-abonnementen aan de 360 miljoen abonnees van de telecomoperator. Op dezelfde manier introduceerde Google een gratis eenjarig AI Pro-abonnement voor studenten in India.
OpenAI zal op 4 november zijn DevDay Trade-ontwikkelaarsconferentie Bengaluru organiseren, waar naar verwachting India-specifieke aankondigingen zullen worden gedaan die gericht zijn op lokale ontwikkelaars en ondernemingen. India is uitgegroeid tot een van de snelstgroeiende markten voor ChatGPT, met miljoenen gebruikers die dagelijks met de chatbot bezig zijn, aldus het bedrijf.
Populaire producten
Telefoonringhouder, vingerstandaard...
Surplex 4 stuks 360° rotatie tel...
DJI OSMO Mobile 6 smartphone-stabil...
Mars Gaming MGP-BT, Bluetooth 5.0 G...
cobee Ringhouder voor mobiele telef...
Zeadio Camera, Koude Schoen Smartph...
VOARGE 3 stuks premium smartphone-v...
Zwanenhals telefoonhouder, Lamicall...
Zeadio Universele smartphone-statie...