Wanneer we ons rond het spreekwoordelijke vuur verzamelen en onze on-line datingoorlogsverhalen uitwisselen, hebben we het meestal over de gebruikelijke verdachten: Tinder, Bumble, Hinge, Grindr en soms meer niche-apps zoals Lex. Maar sinds de lancering van Fb Courting in 2019 weet ik niet zeker of ik ooit een verhaal heb gehoord dat daar begon. Ik ken meer mensen die ontmoetten elkaar in Facebook-memegroepen dan op het daadwerkelijke Fb Courting-product.
Blijkt dat mijn anekdotische gegevens misschien verkeerd zijn – omdat mensen daadwerkelijk Fb Courting gebruiken! Meta deelde maandag voor het eerst gebruikersstatistieken, waaruit bleek dat Fb Courting 21,5 miljoen dagelijks actieve gebruikers (DAU’s) heeft in 52 landen.
Fb Courting is een functie binnen Fb, in plaats van een op zichzelf staande app, en Fb plaatst zijn datingproduct centraal in de navigatiebalk onderaan de app. (Zelfs als uw relatiestatus niet op single is ingesteld, blijft Fb Courting op zijn prominente plek.)
Wat echter het meest verrassend is, is hoe Fb Courting langzaam aanslaat onder jongeren. Het platform telt 1,77 miljoen gebruikers tussen de 18 en 29 jaar in de VS, wat nog steeds niet helemaal vergelijkbaar is met de ’typical suspects’, maar het komt dichterbij. App-analysebedrijf Sensortoren schatte dat Tinder deze zomer in de VS 7,3 miljoen actieve gebruikers had in alle leeftijdsgroepen; Scharnier had 4,4 miljoen; Bumble had 3,6 miljoen; en Grindr had 2,2 miljoen.
Fb heeft dit publiekelijk gedaan aangesproken het feit dat het worstelt om Gen Z en jonge millennials op het platform te houden, toch zei het bedrijf vorig jaar dat dagelijkse gesprekken op Fb Courting in de demografische groep 18-29 jaar verrijkt 24%.
De beste eigenschap van Fb Courting is niet iets dat het actief doet, maar eerder wat Fb Courting doet niet Doen. In tegenstelling tot Hinge hoef je niet te betalen om je meest wenselijke matches te ‘ontgrendelen’ of andere premiumfuncties te kopen die je zogenaamd dichter bij het vinden van ‘die ene’ brengen.
Scharnier debuteerde met zijn “Uitblinkers“-functie in december 2020, die symbolisch is geworden voor alles wat er mis is met dating-apps. Het algoritme van Hinge vindt de mensen in wie het denkt dat je het meest geïnteresseerd zult zijn, en plaatst ze vervolgens in hun eigen elite-tabblad van de app. De enige manier om naar deze mensen te swipen is door ze een ‘roos’ te geven, die gebruikers één keer per week free of charge krijgen – tenzij je meer rozen koopt voor $ 4 per stuk. Zelfs als je rozen koopt, zal je mogelijk toekomstige echtgenoot weten dat je een kostbare roos voor hem hebt gebruikt, die is nogal gênant. Dus, internet als in een echte situatie van geliefden, hebben sommige gebruikers steeds complexere plannen bedacht om het Hinge-algoritme te misleiden om deze mensen te bevrijden. “rozengevangenis.”
Techcrunch-evenement
San Francisco
|
13-15 oktober 2026
Ter vergelijking: het free of charge mannequin van Fb Courting ziet er redelijk goed uit. Het is niet zo dat Mark Zuckerberg een welwillende Cupido uit Silicon Valley is – Meta verdient al geld aan je door onophoudelijk uw gegevens verzamelendus je hoeft geen rozen te kopen. Maar naarmate gebruikers meer bedroefd raken over hun gebruikelijke rotatie van apps, lijkt Fb Courting misschien niet meer zo ineenkrimpend.
Populaire producten
Telefoonringhouder, vingerstandaard...
Surplex 4 stuks 360° rotatie tel...
DJI OSMO Mobile 6 smartphone-stabil...
Mars Gaming MGP-BT, Bluetooth 5.0 G...
cobee Ringhouder voor mobiele telef...
Zeadio Camera, Koude Schoen Smartph...
VOARGE 3 stuks premium smartphone-v...
Zwanenhals telefoonhouder, Lamicall...
Zeadio Universele smartphone-statie...