Mijn telefoon laad niet meer op.

Een van de meest voorkomende problemen bij iPhone en Samsung is het niet opladen. In 99% van de gevallen wordt dit veroorzaakt door stof in het oplaadpunt. Dit probleem kan eenvoudig opgelost worden door de onderstaande video te volgen. In het kort laten ze hier zien dat het oplaadpunt met een naald schoon gemaakt word.
https://www.youtube.com/watch?v=OJisCKosTEE

Mijn smartphone of tablet leid zijn eigen leven.

Leidt jouw smartphone of tablet een eigen leven? Klik jouw smart device zelf dingen aan? Dan heb je last van de zogeheten “ghost touches” en is een bekend fenomeen. Dit probleem word veroorzaakt door slijtage of een foutief scherm. De enige manier om dit probleem op te lossen is het vervangen van het scherm.

De batterij van mijn smartphone loopt snel leeg.

De batterij in een smartphone heeft een levensduur van zo’n 2-3 jaar. Heb je last van een snel leeglopende batterij? Dan is het mogelijk om de batterij uit te lezen en de status van de batterij te bepalen. De status van de batterij valt te bepalen via de volgende twee programma’s:

Windows: http://www.3u.com

MAC: https://coconut-flavour.com/coconutbattery/

Is de gemeten capaciteit lager dan 85% en is de batterij meer dan 500 keer opgeladen? Dan is de batterij aan vervanging toe. Is dit niet het geval? Dan kan het zijn dat er iets anders met het toestel aan de hand is. Het is dan verstanding om eerst het toestel indien mogelijk een software update te geven. Batterij van jouw smart device laten vervangen? Maak dan hier snel een afspraak.

Ik kan niemand horen tijdens het bellen.

Kan jij niemand horen tijdens het bellen of is het geluid erg zacht? Dan zit er waarschijnlijk vuil in de oorspeaker/gaasje. Dit probleem kan deels opgelost worden door middel van het schoonmaken van het gaasje met alcohol en een tandenborstel. Vaak is dit een oplossing die helaas niet het gehele probleem oplost. De enige manier om de weer volledige geluidssterkte terug te krijgen is het vervangen van de oorspeaker/gaasje. Wil je dit direct gerepareerd hebben? Maak dan hier snel een afspraak bij SD Repair.

LET OP! Ben jij in het bezit van een iPhone 7? Dan is het ook mogelijk dat de audio chip kapot is. Dit probleem heeft de volgende symptomen: tijdens het bellen kan je niet op speaker functie drukken, geluid kraakt tijdens heb bellen, toestel loopt vast tijdens het bellen of het toestel start heeft langzaam op. Wanneer dit probleem zich voordoet kunnen wij het helaas niet oplossen. Wel hebben wij verschillende partners waarmee wij samenwerken. Wil je dit gemaakt hebben? Neem hiervoor even contact met ons op wij sturen je graag door naar de juiste partner.

Ik krijg mijn smartphone niet meer aan.

Geeft jouw smartphone een zwart scherm en wil het toestel niet meer aan? Probeer dan eerst het volgende stappen:

-iPhone 5 t/m 6S: Houdt de aan/uit-knop en thuisknop zo’n 10 seconden te gelijk ingedrukt totdat het Apple logo verschijnt.

-iPhone 7 t/m XS: Houdt de aan/uit-knop en volume naar beneden knop zo’n 10 seconden te gelijk ingedrukt totdat het Apple logo verschijnt.

-Alle iPad modellen: Houdt de aan/uit-knop en thuisknop zo’n 10 seconden te gelijk ingedrukt totdat het Apple logo verschijnt.

-Alle Android modellen: Houdt de aan/uit-knop en thuisknop zo’n 10 seconden te gelijk ingedrukt totdat het Samsung logo verschijnt.

Krijg je nog steeds geen logo of beeld te zien? Maak dan snel hier een afspraak.

Mijn smartphone geeft "geen service" aan.

Geeft jouw smartphone “geen service” aan? Dan kan je het volgende proberen:

Apple toestellen: Instellingen => Algemeen => Stel opnieuw in => Herstel netwerkinstellingen. Wacht totdat de reset geheel uitgevoerd is en het toestel opnieuw opgestart is. Let op! Na deze reset is het wel nodig om alle opgeslagen WIFI wachtwoorden weer opnieuw in te stellen.

Android toestellen: Instellingen => Back-up en resetten => Herstel netwerkinstellingen => Herstel. Wacht totdat de reset geheel uitgevoerd is en het toestel opnieuw opgestart is. Let op! Na deze reset is het wel nodig om alle opgeslagen WIFI wachtwoorden weer opnieuw in te stellen.

Probleem niet opgelost? Dan is het mogelijk dat de modemchip van het toestel kapot is. Dit is een veel voorkomend probleem bij de iPhone 6. Wij kunnen dit helaas niet oplossen, wel hebben wij verschillende partners die dit op kunnen lossen. Neem even contact met ons op, wij sturen je graag door.